Alla inlägg under mars 2007

Av Anna - 31 mars 2007 23:21

Denna veckan har vi ju haft ett underbart väder. I går tog jag barnen med mig och åkte in till stadens gator och torg. Vi ska ju har kalas i morgon för Jocke och Theo. Kom plötsligt på att jag lovat mamma att köpe present till Jocke. Hon kom nämligen hem från Kanarieöarna i dag och var sjuk veckan innan. Efter mycket funderande så blev det en ....( trodde du verklinge att jag skulle skriva det ) Ebba var i alla fall med och valde ut så jag tror att det blir kanon :-) Vi passade även på att ta en glass i solen.Idag har jag jobbat i butiken. Efter det skulle jag till affären för att köpa en tumstock, men jag kom på att jag inte har någon plånbok med mig. Bara att köra hem. Anledninge till att vi behöver en just nu är att i går, när vi matade mammas katter, så hitta Ebba Björns tumstock. Jag tänkte att det är väl inte så farligt att låte henne ha den, till jag hör hennes säga OJ !! och hon lät jätteförskräkt. Hon hade brutit av den. Så vi tänkte göra ett paket med en ny i och sen har Ebba ritat en teckning och skrivit ( på sitt eget språk) "Förlåt Björn att jag tog sönder din tumstock"I vilket fall. Ebba följde med så att vi kunde svänga förbi och köpa en i den lokala ICA-butiken, men tji fick vi. De var slut. Jaha, bara att sätta sig i bilen och åka till staun. När jag ändå åkte tänkte jag vara så smart att jag skulle passa på att köpa en present till Theo med så vi tog Leksakshuset. Det är en affär som har allt från kattmat, godis, leksaker till färg, mattor och prydnadssaker. Men de har givetvis inte tumstockar.....Inte hittade jag någon present till Theo heller. Skulle ju bara ha nåt litet billigt eftersom vi ska köpa en liten fåtölj till honom. När vi kom ut så kom jag på att Järnia ligger ju bara på andra sidan gatan. In med prylarna i bilen, tar Ebba i handen och knatar dit. Då har de stängt för inventering...helt otroligt. Det slutade med att jag fick packa in oss i bilen ingen och åka till Cheapy ( lågpris byggvaruhus) Där hade de i alla fall tumstockar. Tog två tänkte att det är alltid bra att ha hemma. Ebba lägger upp dem på disken och tjejen säger. "ojdå vad du ska mäta mycket" Ebba svarar " Nej Björn ska ha den för jag har tagit sönder hans " Tjejen " jaha.. men har du inte någon egen du kan mäta med "Ebba " Nej ( titar ner och ser lite lessen ut)Det hela slutar med att tjejen öppnar sin låda och plockar fram en tumstock till Ebba. Så nu har hon en egen som det inte gör något om hon tar sönder.Åter till turen...Nu återstod bara en sak innan vi kunde åka hem. Fåtöljen till Theo. Kör till Karlskrona möbler och går glatt in 10 minuter innan de ska stänga. Hittar stolen, kollar lappen var den ska ligga. Lyckas dra med Ebba från barnsängarna....det finns inte nåpon blå på hyllan....skit det kan ju inte vara sant.( Vi vill ha just en blå eftersom Eba har en blå, på så vis kan hon ju inte gnälla för att han tar just hennes) Går till informationen och de kollar. Jodå, de har inte någon blå hemma, men de kan ta hem en från bromöllamöbler till fredag. Jaha, men det hjälper ju inte när han fyller på onsdag....Jaja bara att packa in oss i bilen igen och köra hem.... Nu har vi bestämt att det nog blir en sån i alla fall. Han är ju så pass liten att han inte bryr sig om den kommer på onsdag eller fredag. Han får en kul leksak på onsdag o stället.1: Stans coolaste tjej.

Av Anna - 29 mars 2007 22:45

Nej då. Jag har inte glömt er. Har bara inte haft tid att sitta vid datorn. Modevisningen var kanonkul och likaså maten innan och puben efter. Tack tjejer det måste vi verklinge göra om någon gång.Vi har haft det ganska lungt denna veckan eller nja det beror ju på hur man ser det. Ebba är ju hyper pigg och skulle behöva gå till dagis för att göra av med energi. Nu har det i alla fall varit fint väder så att vi har kunnat vara ute. Jag har räfsat nästan hela baksida. Jag får ju passa på medan Theo sover i vagnen och Ebba sitter i sandlådan. Prickarna har nästan försvunnit men hon har två envisa blåsor, en under var fot. I morse hade det fortfarande inte gått hål på dem. Theo däremot har inte en enda, men ännu är han ju inte "säker" Så till rubriken... jag förstår inte vad det är med barn och bajs...Alltså Theo har sedan han var ett par månader bajsat på morgonen strax efter frukost, lagom när man ska åka med Ebba till dagis. Så det har ju varit en i stprt sett nybytt blöja. Men ändå så bajsar han nu bara en liten liten klutt ( som luktar desstovärre) så då byter man glatt blöja ( det är ju ändå bara den första) sen bara 5 minuter senare så känner man samma lukt igen. DÅ har ungen fyllt blöjan till bredden. Varför inte ta allt på en gång kan man undra. Dessutom använder vi oss av tygblöjor så det gör ju inte något om han kan ta allt i samma så att man slipper två sånna. Ett tag brukade jag alltid använda vanlig som fösta blöja på morgonen eftersom att jag visste vad som komma skulle, men då bytte han givetvis "bajstid" jaja detta om detta. Det är ett Skitämne att ta upp egentlinge, men nu har jag ju små barn så då blir det ju så. Som nybliven småbarnsförälder kunde man ibland äpna över att man satt och diskuterade konsistensen på barnets bajs när man åt middag ;-)1: Ebbas visar sina prickar ( detta är nog en vecka sen)2: en vårig bild på Ebba som hjälper Theo att gunga

Av Anna - 24 mars 2007 22:43

Här är mina party kompisar. Detta är efter visningen när vi koplar av på Fox and Anchor....tror jag att det heter i alla fall. :-)

Av Anna - 24 mars 2007 22:41

Tyvärr blev inte mina kort så bra, men dessa fina ljusvarelser såg vi på catwalken

Av Anna - 23 mars 2007 10:59

Idag händer här grejjer.... Jag ska gå ut !!!!!!!!!!!!!!!Ikväll kl 19.00 ska jag , Maggan , Jenny och Ulrika på modevisning. Där bjuds det på vin tilltugg och sen får man en liten goodiebag :-) Det ska bli hur kul som helst. Vi ska träffas hemma hos Jenny innan och korka upp en flaska vin och kanske äta något gott. Blir alldeles pirrig i kroppen när jag tänker på det, så längesen är det jag var ute. Givetvis tänkte vi avsluta men en liten pubrunda. Det tråkiga är att jag ska jobba i butiken i morgon så jag får väl ta det ganska lungt och inte vara ute hela natten ;-)Ebba har fått en ny släng med blåsor. Hon är faktiskt duktig och kliar inte så mycket på dem, förutom de i hårbotten. Theo har fortfarande inte fått någon prick. Idag lekte de så snäll upp i Ebbas rum så att jag kunde duscha ( vill ju vara lite fräch i kväll). Nu ska jag ner i källaren en stund innan Theo vaknar igen. Eller kanske man skulle förbereda lite lunch...det brukar barn vilja ha....

Av Anna - 22 mars 2007 22:31

Jag hade planerat allt så bra. Apoteket vid 17.45 för att sedan sjunga 18.10 en snabb sväng till affären och sen hem för att ha lite födelesdagsfika. men så blev det inte. apoteket här st'änger nämligen 17.30 Sp det blev inte någon salva till Ebbas vattkoppor och inte heller någon alvedon. Däremot så han jag till bageriet och köpa kakor och till blomsterhandeln för att inhandla lite rosor till Jocke. :-)Sången gick välan så där. Det märks otroligt mycket på rösten hur humöret är i övrigt...Dessutom tyckte inte mina barn att jag skulle få träna i kväll. När jag stält mig på maskinen så började de gnälla. Jag hsom hade tänkt mig ett pass medan jag tittade på Madium. Nu blev det inte nåt av det. Men det var ju i alla fall en god tanke ....

Av Anna - 22 mars 2007 13:34

Idag fyller min kära make år. Vi lyckades väl inte väcka honom men Ebba och jag sjöng i alla fall för honom i morse och han fick det som han helst ville ha, em fortsättning till Wow. Jag ville väl egentlinge inte köpa det men efter en massa tjat så....;-) Men jag slog in det i en stor låda så att han skulle bli lite förvirrad i alla fall. Ebba är prickig och fin men förutom det så är hon inte vidare sjuk. Theo har inte fått några prickar ännu, men han är lite gnälligare än vad han brukar vara så det kommer nog snart.Igår var jag åter på VV: jag har inte varit där på 4 veckor... och jag harde "bara" gått ner 0,3 på den tiden. Inget som jag är vidare nöjd med. Känns som att allt går bara utför med vv förutom just vikten....jag vet ju hur jag ska göra för att få resultat, men det är som att det fins en spärr någonstans. Först tänker jag inte på att jag inte borde äta, sen medan jag äter så slår det mig att jag inte borde, nästa tanke bli a "ahh va f*n" och sen fortsätter jag att äta....*suck* Jag får väl vara nöjd så länge jag inte går upp i alla fall.

Av Anna - 20 mars 2007 22:24

Igår var jag faktiskt ledig :-) vi var nämligen på 85-års kalas. Men innan vi var det s var det dax för babysim med Theo och det gick inte alls. Jag trodde ju att det skulle böja gå bättre nu när vi har bytt tid, men i går var vi tillbaka på noll igen. Han vill ingenting utom att sitta nära mig i famnen och leka och plaska. SÅ fort jag försökte lyfta honom från mig så blev han jätte lessen. Jag fick i alla fall till ett dyk ,men reaktione var inte så glad. Jag pratade med Marie om det och hon sa att jag skulle testa att gå ner tillsammans med honom medan han satt nära mig. Det gick jätte bra. Så det verkar som att det är jag som är problemet. Vi kom fram till att Jocke ska prova att bada med honom nästa vecka så får vi se hur det går. Efter att vi hade hämtat Ebba på dagis åkte vi direkt till min mormor som fylde 85 igår. Det bjöds på smörgåstårta och kaffe men kakor. För Ebbad del var det bara godiset och kakorna som var intressant. Hon vet ju att om hon frågar gamla mormor utan att pappa eller mamma hör så får hon hur mycket gott hon vill...*suck*. vi lyckades i alla fall att få i henne lite smörgåstårta. I morse när vi vakande så klagade Ebba på att det kliade så vid örat. Och när jag tittade så hade hon tre små prickar, var av den ena hade en lite lite blåsa. Vi närmare inspektion så hittade jag flera blåsor på bröste och under ena armen. Jaha då var det alltså dax för vattenkoppor.... så det var bara att ringa dagis, det har ju varit ganska många där som har haft det. Hon har ändå varit ganska pigg idag och inte kliande vad jag har sett eller hört i alla fall. Vi har spenderat ganska mycket tid vid tv:n Ebba har ju nya favoritfilmer...Barbie... Så idag har vi klarat av tre av de fyra som vi har. Farytpoia ( eller hur det nu stavas) Nötknäpparen och De tolv dansande prinsessorna... I morgon kommer Jocke att vara hemma så han kan oxå få se dem ;-).

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards