Alla inlägg under maj 2007

Av Anna - 31 maj 2007 20:06

Jag har en vän som behöver allas vår hjälp. Det är ett känsligt ämne som rör upp många känslor. Det som vi kan hjälpa henne med att att sprida hennes historia så att de med mera makt får upp ögonen om hur det kan se ut i samhället och hemskt det verklinge kan vara


Jag hoppas att ni vill hjälpa mig att hjälpa henne


Besök hennes blogg och visa att ni bryr er.


Det hemska är att hon är långt i från ensam att ha det på detta sätter eller på liknande sätt.


Tack för att ni hjälper till !!!!!!!!!!!!


http://vickeviking.sprayblog.se

Av Anna - 30 maj 2007 20:25

Tänk att det kan vara så himla kul . Idag spontan åkte jag inte till staun med sonen och Ulrika. Jag handlade en massa som jag egentligne inte ska ha men inget av det som jag skulle ha. Men vi hade trevlig med fika och mjukgalss på MC... sen var det panik hem och jobba :-)


I går firade vi faktiskt brölllops dag .. 3 år.. det är inte klokt vad tiden går....

Av Anna - 30 maj 2007 09:27

I söndags gick en av Ebbas drömmar i uppfyllelse. Vi följde med Ulrika och Irma till ridskolan:-) Det är en gård utanför Torsås som har ridlekis. Ebba fick en egen liten häst en Shettis som heter Zorro. Den var bara 1 m i mankhöjd alldeles lagom med andra ord. VI fick rytka och saldla den själva ( med hjälp av Gudrun jag kan ju inte sånt) Sen blev det en liten tur i skogen och en del ridande på ridplanen. Hon var jätte duktig på att dra i tyglarna så att den svängde och stannade. Hon travade till och med lite medan Kenneth sprang brevid. Olykligtvis ramlade hon av, men jag tror mest att hon blev rädd för det tog inte lång tid innan hon satt upp igen. Så till hösten kommer hon att få börja där. Ska bli kul tycker jag med. Vet inte vad som har hänt med mig.... jag som aldrig har gillat hästar överväger till och med att prova på det själv....

Hon berättade även för Kenneth att när hon var stor som Svarta Blixten och var riddare Vasstand så ska hon köpa Zorro.


Annars var ju följande dagens kommentar.

- Vad är det för en konstig tutte hästen har inder magen ?

- Det är hästens snopp det är en pojkhäst.

- Mhm...( funderar länge)

( Ebba sätter sig på huk och titta under magen på vår häst)

-Vilken fin snopp han har !!!!!!!!!!!!!! 


Av Anna - 25 maj 2007 23:18

I dag har det inte hänt särskilt mycket. Vi har bara varit hemma och tagit det lungt. Theo är fortfarande inte på topp, mycket tyder på tänder.


Ebba var inne hos Wilma och lekte ( grannflickan) och jag fick en kopp kaffe. När vi sitter där och småpratar kommer Wilma och tar av sig sin tröja för att hon är varm. Det tar inte lång stund innan Ebba dyker upp utan tröja... nästa som åker av är skorna. Rätt vad det är kommer de i bara trosor för " de vill vara nakenfisar"..... barn... och om det hade slutat där. När Carina var inne en runda hittar hon dem i badrummet. Ebba sittandes på golvet och Wilma ovanför med duschslangen i högsta hugg och tvättar Ebbas hår :-D en stund senare kommer de ut och luktar parfym.. då har de hittat Carinas deo.....


I kväll var vi faktiskt ute och åt. Vi terstade O´Learys buffe tillsammans med Ekholms. Den var helt ok. efteråt blev det givetvis en glass på Glaciären. Den ligger ju vägg i vägg. När vi var på väg ut ur stan får jag ett sms från Ulrika att deras bil inte startar...det slutar med att Irma åker hem med oss och Ola och Ulrika tar bussen hem. Sen får Jocke skjutsa in dem igen så att de kan byta vad-det-nu- var på bilen och köra hem. Det hade ju dessutom börjat regne rejält och åskade för fullt. Så tull slut så hade vi båda barnen Ekholm här :-)


Så till rubriken.... jag har ju under en tid antecknat mina drömmar för att kunan tyda dem. Det gäller att hitta ett mönster och försöka komma fram till vad detta innebär för dig. Jag har nu kommit fram till återkommande scenario i mina drömma. Nu är bara den stora frågan... vad är det som de betyder.....

Av Anna - 24 maj 2007 23:27

Jag har skickat mina bilder från Rikstorneringen till Torneamentum. Så för de som är intresserade så finns de att beskåda på deras hemsida.


www.torneamentum.nu

Av Anna - 24 maj 2007 23:14

Idag var det då dax för lilla Jämjöloppet. Det är en liten "tävling" för alla förskolabarn i Jämjö. Så det var ett ganska stort gäng dom var där. Vädret var på topp och vi hade fika korgen emd oss. Nu fick ju Ebba dricka och grillad korv där men jag behövde ju mitt förmiddags kaffe :-)


Theo är fortfarande hänig.. han hade feber i morse. Han somnade miedan barnen var ute och sprang, vakande en liten stud och tryckte i sig ett korvbröd och sen somnade han igen och såv i 3 timmar :-O

Nu har jag konstaterat att tänder är på g. Den ena har i stortsett brutit fram. Han vill ju inte ha någon mat förutom välling och jag fick deffinitivt inte borsta några tänder idag, så det verkar som att han är öm. Hoppas bara att det snart bli bättre JAG BEHÖVER SOVA !!!!


Det är ingen som har ett takräcke att låna ut ????

Till en SAAB ???


1.  Theo är väldigt förtjust i skorpor. Här har han en halv i munnen på en gång.

2 EN något yrvaken Theo i tälte från Chaparall.

3. Ebba hjälper Theo att hitta vägen till dagis :-)

Visst är de söta de små gullungarna.


4: Ebba direkt efter målgång.. missade tyvärr när hon korsade mållinjen.. så är det när man ska ta kort med mobilen...

Av Anna - 23 maj 2007 14:35

Nu känns det som att vi börjar komma tillbaka till vardagen igen efter helgen. Det blev ju många sena kvällar för Ebba så hon har inte varit på sitt mest lysande humör. I går fick hon vara hemma från dagis. Hon blev hysteriskt lessen när vi skulle åka dit.  Det var nästan samma sak i dag men det blev daigis i alla fall och när vi kom dit så var det ju inte några problem

:-)

 I morgon ska hon dessutom springa Jämjöloppet. Det är en liten "tävling" som barnomsorgen i Jämjö har. De samalas på idrottsplatsen sen springer de en liten runda  runt fotbollsplanen och när de går i mål så får alla em medalj. Sen blir det krov med bröd och glass. Ebba ska ju egentlinge inte vara på dagis i morgon, men fröknanrna sa att vi var välkommna att komma till IP så att Ebba får vara med.


Theo är fortfarande hängig men inte lika mycket feber längre. Hoppas att han snart blir bra i alla fall.

Av Anna - 22 maj 2007 20:03

Min lille plutt är sjuk. Satt med honom i knäet och tyckte att han kändes väldigt varm. När jag kollade tempen hade han 39,5 :-( Det blev till att leta medicin men jag hittade givetvis inte den. Så det var bara att inse att jag inte hade någon hemma. Dessutom igen bil heller. Så jag fick ringa till räddaren i nöden, Ulrika; som slängde sig i bilen för att åka till Apoteket och köpa alvedon.


Nu ska jag sätta mig i soffa och börja titta på min nya hobby. Jag har beställt en del material för att kunna göra vikingastickning :-) Ska bli kul att se hur länge jag har tålamod med det innan jag låter Jocke göra allt i stället...Ni kan ju roa er med att ha en omröstning om det...jag kanske skulle starta en sån :-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards